Inloggen

Aantal bezoekers tot nu toe

263537 Bezoekers

252627282930

Lanai

powered by WordPress Multibox Plugin v1.3.5

visjesHet hotel is een aantal kamers aan het vernieuwen voor het komend hoogseizoen en dit heeft een paar kleine gevolgen; sommige gangen zijn dicht, de gratis wasruimte is niet beschikbaar en er zijn bouwlui die volgens mij nog nooit een vrouw in een jurkje hebben gezien. Dit alles is te overzien, maar blijkbaar is de wake-up call van het hotel ook buiten gebruik en worden we dus niet wakker gebeld terwijl we dat wel hadden verzocht. Gelukkig doet de wekker het wel en worden we wakker met een vrolijk swingend Hawaïs muziekje. We gaan vandaag weer met een boottocht mee en we moeten ons om 7.15 uur (!!!)melden bij de haven. Mart’s moeder is vandaag jarig en we feliciteren haar via de webcam.

Oma zit er ook bij en ziet voor het eerst iemand via een webcam. Wat een uitvinding! We vergeten de tijd en zijn dus iets te laat (waarom lukt het ons nooit ergens op tijd te zijn…), maar gelukkig vertrekken we pas om 8 uur en kunnen we dus nog mee.

Het is nog wat frisjes maar al wel erg lekker op de boot met een opkomend zonnetje. Op de boot kunnen 150 mensen, maar wij zijn maar met 40 personen, dus er is genoeg ruimte. Ze vertellen dat het de afgelopen 6 dagen niet gelukt is de tocht te maken door de sterke wind en ze dus steeds terug moesten keren en de mensen hun geld teruggeven. Aangezien zij dan ook niks betaald krijgen hopen ze dat het vandaag gaat lukken om bij het eiland Lanaï te komen. Dit is een eiland in de buurt van Maui, waar het erg mooi snorkelen is en er soms dolfijnen te zien zijn. Onderweg zien we nog een aantal walvissen, het blijft bijzonder ze te zien. Ook wetende dat ze waarschijnlijk vlakbij de boot zwemmen en misschien wel eronder. Onderweg merken we inderdaad dat de wind erg sterk is en daardoor de golven ook. Soms vlieg ik zelfs iets van m’n stoel op.

We komen bij Lanaï en kunnen daar in de zee snorkelen. Het water is wel koud, ongeveer 20 graden en dus veel kouder dan je lichaamstemperatuur. Mart gaat eerst en ik kijk het even aan. Het zonnetje schijnt lekker dus ik waag het er toch op, want ik ben toch ook wel erg nieuwsgierig naar de onderwaterwereld hier. Het is inderdaad koud (je kon een wetsuit huren, maar ja voor dat geld kan ik ook een nieuw shirt kopen en dan is de keus al snel gemaakt), bibberen dus maar en snel flipperen en dan valt het na een tijdje best mee. De zee is heel helder en we zien hele scholen vissen en koraal, erg mooi en leuk om weer visjes te kijken en Mart maakt foto’s met de onderwatercamera. De stroming is best sterk en het is daardoor best een stuk terugzwemmen naar de boot. We zullen hier niet duiken, want met zulke sterke stroming kun je erg afdwalen en het is ook niet zo veilig. We varen weer een stuk, waarbij de golven erg hoog zijn en Mirella uiteindelijk toch wat draaierig is.

Gelukkig liggen we na een tijdje weer rustig om op een andere plek te snorkelen, het was mij toch wat koud de eerste keer en Mart gaat dus alleen snorkelen. Hier zijn hele grote schildpadden in de zee te bewonderen. Mart maakt hier ook weer mooie foto’s van, zodat ik ze ook kan zien en ik heb ze vanaf de boot ook met hun koppies boven het water gezien. Dit is toch bijzonder dat deze dieren hier zo mooi vrij in de zee zijn en we genieten ook erg. Helaas zijn er door de sterke stroming geen dolfijnen te zien, maar we hebben gelukkig veel andere mooie dingen gezien. Deze boottocht duurt 5,5 uur, maar deze zijn ook zo weer voorbij. We lunchen op de boot en dan komen we weer bij de haven aan.

Vlakbij de haven krijgt een passagier een telefoontje dat haar man neergeschoten is en ze wordt helemaal gek (logisch), dit is toch wel erg schrikken en we hebben erg medelijden met de vrouw. Zo dubbel dan ineens als je zo zit te genieten en naast je ineens een vrouw in schreeuwen en huilen uitbarst. Mart was op dat moment aan het filmen en je hoort dit dan ook op de film. Waardoor hij neergeschoten is weten we niet, maar het is wel een raar idee dat het mensen overkomt die gezellig bij je op een bootje zitten. De zon schijnt nog steeds en het is lekker warm.

Een vrouw op de boot vertelde waar een heel leuk strandje is en we rijden daarheen. Het is inderdaad een mooi stukje strand, erg rustig en hele grote golven. De golven kletteren hard tegen de rotsen aan de zijkant aan en voor ons, zulke golven hebben we buiten Hawaï nog nooit gezien. Het is erg genieten hier totdat ineens achter de zon de wolken tevoorschijn komen en het echt binnen een paar seconden hard begint te regenen. Jammer, want we lagen net zo lekker te genieten van het zonnetje, de zee en de vogeltjes om ons heen.

Mart zegt dat we wel via een andere weg terug kunnen rijden en zo een rondje maken, het rijden is dan wel wat langer, maar het regent dus ik vind het wel prima. We komen al snel in de bergen en komen bij hele mooie stukken natuur. De bergen zijn hier zo hoog en groen van de planten en ook zien we rode bergen, de kust met veel rotsen en hele mooie wandelpaden. We genieten van alles en het zonnetje is net zo snel als de regen kwam ook weer terug. Totdat we bij een bord komen dat we een weg in de bergen inrijden waar maar 1 auto op kan rijden, terwijl het tweerichtingsverkeer is. Ik begin al te stressen,als dat maar goed gaat…en wat denk je? Komt er een tegenligger aan op de helft. Wij moesten toen een stuk achteruit de berg op, ik wist ineens wat angst weer is, wat was ik bang! Gelukkig weet Mart onder alle omstandigheden zijn hoofd koel te houden en rijdt hij rustig achteruit. Ik was echt liever uitgestapt,maar om Mart nou alleen in de auto te laten is ook niet echt wat. Deze weg gaat zo een heel stuk door en ik ben erg blij met onze toeter zodat we tegenliggers kunnen waarschuwen. We hebben veel wegen door de bergen gereden deze vakantie, maar deze weg was echt de ergste die ik ooit gereden heb, langs de weg staan geregeld kruisjes met bloemen van mensen die daar overleden zijn. Er zitten zoveel bochten in de weg dat je niet kan zien of er een auto aankomt en elkaar passeren kan nauwelijks en op sommige punten helemaal niet. Mart heeft wat minder last van deze angst en zit nog lekker om zich heen te kijken en te genieten van de diepe afgronden, hoge bergen en adembenemende uitzichten (mijn adem is weg van angst en die van Mart van de uitzichten). Hij wil zelfs een foto maken en stil staan op de berg waar zo een tegenligger voor me kan verschijnen die er niet langs kan. ik zal niet snel zeggen dat ik iets niet wil, maar dit was voor mij echt not-done! Mart snapt het gelukkig wel en rijdt enigszins teleurgesteld zonder een foto van het fantastische uitzicht verder. Voor degene die het willen zien op een foto, ik regel wel een brochure :).

Uiteindelijk rijden we 3 uur in de bergen voordat we weer op een normale brede weg komen. Onderweg komen we langs een tassenwinkeltje en we kopen een koffertje en een tas, want we komen echt ruimte tekort om in New York nog iets te kunnen shoppen. Ik heb een hele leuke tas met koeienprint gekocht en het koffertje is met Hawaï print, wat kan een vrouw blij worden van een tas! We zullen maar niet vertellen dat we erg moe waren en de Mac op de weg lag en we hier dus onze maaltijd hebben gehaald, ach thuis halen we de vitaminen wel weer in. We hebben vandaag weer erg genoten van dit bijzonder mooie eiland!

Klik hier voor de foto’s van Lanai

4 comments to Lanai

• tineke

nou niks teveel gezegd wat een ontzettende mooie eiland!!!
    ik vind het zo mooi,en die vogel zomaar op de weg!
    En wat betreft die weg nou mirella hij moet wel erg zijnals jij het zo vertelt!
    Ik was echt gaan lopen…see you later ha ha
    ben toch blij dat jullie heelhuids weer in jullie hotel zijn(echt moeders)
    wat gaaf dat jullie ook die schildpadden zo dichtbij zien,zo gaaf!
    mirella die tas is echt heel erg mooi ,kan me indenken dat je die niet kon laten liggen,en ach je hebt een koffer erbij……new york hier I come(mirella wel te verstaan,hi hi)
    de fotos lijken weluit een catalogs te komen zo mooi,ik moet zeggen dat ik iedere keer zo enorm geniet,wat moeten jullie dan wel niet!!
    nou mirella en mart nog heel veel plezier en ik hoor het wel weer,heel veel lief van mama-ma papa-pa.
    daaaaaag.xxxxxx

• mamafrani

Hey hey,
    Wat ontzettend mooi allemaal!!
    En die walvissen…. lijkt me spectaculair om zo in het echt te zien…
    Het land doet me aan Jamaica denken met al dat groen….
    Die vogel lijkt wel te poseren voor jullie!!! Grappig hoor…
    Veel liefs van ons allemaal!!

• betty gombert

Hallo luitjes,
    Wat een schitterende foto’s en verhalen weer. Wat een geluk dat Mart zijn hoofd koel weet te houden, maar dat hadden we al gemerkt, in Duitsland ook toen we in een uur tijd 120 km moesten rijden. hahah. Ik was ook uitgestapt als ik de kans had gekregen, ik ben helemaal geen held in de bergen, ik zit soms helemaal verkrampt in de auto op zo’n moment.
    Maar gelukkig zitten jullie weer heelhuids in het hotel. het zal voor jullie nu wel zo’n beetje de laatste dag zijn op Hawai, dan nog een paar dagen shoppen. dus nog veel plezier.