Inloggen

Aantal bezoekers tot nu toe

263540 Bezoekers

252627282930

Terugreis

powered by WordPress Multibox Plugin v1.3.5

cockpitNa 26 dagen rondgereisd te hebben door Amerika komt er vandaag een einde aan deze onvergetelijke reis. We pakken de koffers in, ze gaan nog maar net dicht en we lopen nog even door de straten om een ontbijtje te halen. Hier heb je ook (net als in Las Vegas) een erg grote M&M store. Je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het hier met een opdruk van de chocolaatjes. We shoppen hier nog een paar leuke souvenirs (weer schrikken bij de kassa…) en gaan dan terug naar het hotel. Want ook al willen we het niet, we moeten toch echt terug naar huis.

De dagen zijn op, maar ook de ruimte in onze koffers, onze energie en de creditcard is letterlijk stuk geshopt. We pakken een taxi naar het vliegveld La Guardia. Onderweg zien we nog een lange rij mensen die demonstreren tegen wat er allemaal gaande is in Tibet. Hierdoor hebben we wat oponthoud en de teller van de taximeter tikt rustig verder, maar gelukkig zijn we ruim op tijd.

Op het vliegveld zien we dat er ook een vlucht een uur eerder vertrekt naar Washington en er is nog plek, dus we laten ons omboeken en gaan met deze vlucht mee. Zo hebben we ook iets meer tijd om op het vliegveld in Washington rond te kijken. Deze vlucht duurt maar 45 minuten, dat zijn nog eens fijne tijden. Het is een heel klein vliegtuig met een rij met 2 stoelen en een rij met enkele stoelen. Op Washington eten we voorlopig onze laatste hamburger met patatjes (kan geen hamburger meer zien!).

We vliegen naar Amsterdam terug met een Boeing 777, dit is een heel groot vliegtuig met in het midden 5 stoelen en aan iedere zijkant 2 stoelen. We hebben een nachtvlucht en ons klokje gaat weer 5 uur vooruit, waardoor we uiteindelijk maar een korte nacht hebben. Deze vlucht duurt 7,5 uur en we zijn blij als deze voorbij is, want na zoveel vliegen ben je toch blij als je voorlopig even niet meer hoeft te vliegen. Al onze koffers zijn er en we pakken de trein naar Zwolle. Het is een heel gedoe met 6 koffers, die allemaal ook erg zwaar zijn.

Uiteindelijk zijn we tegen 9 uur op het station in Zwolle en willen een treintaxi pakken. Deze weigert ons, want je mag in de treintaxi maar 1 stuk bagage per persoon…dat gaan we dus niet redden. We besluiten om maar een normale taxi te pakken, maar dat blijkt ook niet makkelijk met 6 koffers. Uiteindelijk vinden we een chauffeur die ons naar huis kan brengen met de koffers.

Thuis gekomen is het net of we niet weg zijn geweest, het ziet er buiten en binnen nog net zo uit. We gaan snel de katjes uit het pension ophalen. Deze zijn erg blij ons weer te zien en wij ook om hun weer te zien na bijna een maand. Mijn auto heeft de hele vakantie bij de garage gestaan voor de grote beurt en ook deze halen we op (hier zijn we iets minder blij vanwege de rekening ;-). Ook gaan we nog even boodschappen doen, we hebben veel zin in een simpel bolletje kaas! Thuis begint het echte leven al langzaam weer, want de was van een maand is samen met de nieuwe kleren uitgegroeid tot een Grand Canyon aan wasgoed, pffff….We pakken alles uit en ploffen dan doorvermoeid op ons bed neer. We krijgen al veel telefoontjes en bezoek, erg gezellig!

Het is bijna niet te vertellen hoe de vakantie was, want ja, waar moet je beginnen. Gelukkig hebben we deze weblog bijgehouden en is dit voor ons een mooi souvenir geworden met verhalen, foto’s en reacties. Nog een paar dagen bijkomen van de reis en het tijdsverschil en dan begint het dagelijks leven weer. Snel weer aan het werk om zo weer te sparen voor onze volgende reis, want één ding weten wij zeker: dit heeft ons nog meer travelaholic gemaakt dan we al waren en het kriebelt stiekem al weer voor een volgende reis! Bedankt allemaal voor de reacties en we kletsen graag bij en voor degene die het leuk vinden hebben we ook een erg mooie film gemaakt! Thanks and bye bye! M en M offline

Klik hier voor de foto’s van de Terugreis

4 comments to Terugreis

• tineke

nou ik weet zeker dat de reis dubbel en dwars de moeite waard is-was-.
    wij hebben heel erg genoten van alle verhalen en fotos,en zo bleven we ook op de hoogte hoe het met jullie ging.
    mirella en mart heel erg bedankt ,zo waren wijn er toch een heel klein beetje erbij!!
    En wat betreft het shoppen …rust maar even uit.
    Ben benieuwd waar de volgendereis jullie heen voert!
    In ieder geval ben ik heel erg blij als ik jullie weer zie.
    daaaag veel liefs mama-ma. xxxxx

• mamafrani

Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!!
    Maar ook wel weer jammer , want dat betekent afkicken wat betreft ff lekker jullie weblog lezen en weg zwijmelen bij de foto’s…
    Heel bijzonder dat we op deze manier een beetje konden mee genieten van jullie onvergetelijke reis!
    Ik kan niet wachten om de film te zien en natuurlijk alle verworven kleertjes 😉
    Heel veel sucses met het uitzoeken van jullie volgende vakantie , alleen dit keer niet vergeten mij mee te nemen hihihihihi
    Dikke kus , Francisca

• Xavier

*zwaar amerikaans accent*

Walkom bakk ien naidairlend! Good luck meth outpekken fen julliew six koffars.

Hoe hollands wil je zijn om een bolletje met kaas meteen te kopen! Kaaskoppen! Haha!

• peter

welkom thuis
    ik vind het fijn voor jullie dat je van Amerika tot Zwolle van je vakantie hebt genoten en nog steeds kan blijven genieten dankzij de duize(lingwekke)nde foto’s.
    Ik ben ook razend nieuwsgierig hoe de filmpjes geworden zijn!